BIM-samordning

PIO – rollen som skapar värde i projektet

BIM effektiviserar informationshanteringen i projekten men medför också nya krav på koordinering och samordning av processen och modellerna. PIO - Project Information Officer - säkerställer kvaliteten i informationshanteringen.

I PIO-rollen ingår bl.a. informationsinsamling och informationsspridning i projekt baserade på BIM. PIO:n ansvarar för samordning av projektets informationsmodeller avseende omfattning, innehåll och kvalitet.

Vi kan hjälpa er med:
• Sammanställning och samordning av alla projektörers 3D-modeller till en gemensam modell. 
• Oberoende 3D- och kollisionsgranskningar.
• Strategiska tjänster för att komma igång med BIM eller virtuellt byggande (VDC, Virtual Design and Construction) i just er organisation.
• Rådgivning och analyser av för- och nackdelar med BIM i era projekt.
• Förädling av den gemensamma modellen med kopplingar till tidplaner (4D) och kalkyler (5D).
• Byggbarhetsgranskning tillsammans med entreprenören.
• Samordning av projektinformation med avseende på förvaltningsprocessen.
• Datasmordnare

 

{{item.Firstname}}-{{item.Lastname}}

{{item.Firstname}} {{item.Lastname}}

{{item.Title}}

{{item.Office}}

{{item.Phone}}

{{truncateEmail(item.Email)}}

{{VCardText}}